Overlast melden

Overlastmelding

U bent huurder van Triada of u woont in de omgeving van huurwoningen van Triada en u ervaart overlast van bijvoorbeeld uw buren. 

Als u overlast heeft van uw buren of andere omwonenden is een goed gesprek meestal de beste oplossing. Samen kunt u het probleem bespreken en proberen tot een oplossing te komen. Op de website Problemen met je buren vindt u veel goede raad over hoe u zo’n gesprek kunt voeren. U kunt daarbij de hulp inroepen van Buurtbemiddeling

Komt u er samen niet uit? Ook niet met Buurtbemiddeling? Dan pas kan Triada uw overlastklacht in behandeling nemen. Vul daarvoor deze melding verder in.

Bent u huurder van Triada?

Verwante vragen

Ik ervaar overlast van mijn buren. Wat kan ik doen?

Algemeen

  • Ga eerst zelf in gesprek met uw buren. Op de website www.problemenmetjeburen.nl vindt u goede raad over hoe u zo'n gesprek kunt voeren.
  • Komt u er samen niet uit? Neem dan contact op met Buurtbemiddeling in uw gemeente.
  • Als ook dat niet lukt, dan kunt u de overlast bij ons melden. U kunt dit doen op onze website.
Meer over dit onderwerp

Wat doet Triada om een burenruzie op te lossen?

Algemeen

Triada is niet verantwoordelijk voor het oplossen van ruzies tussen buren. Wel wil Triada dat iedereen prettig kan wonen. We willen daarom graag dat buren overlast en ruzie met elkaar oplossen. Lukt het buren samen niet? Dan kan buurtbemiddeling helpen. 

In iedere gemeente is buurtbemiddeling anders geregeld. Wilt u de hulp van buurtbemiddeling? Kijk dan bij uw gemeente: 

Buurtbemiddeling Epe

Buurtbemiddeling Hattem

Buurtbemiddeling Heerde

Lukt het daarna nog steeds niet? Neem dan contact op met Triada. 

Meer over dit onderwerp

Wanneer en hoe kan ik hulp krijgen van buurtbemiddeling?

Algemeen

Buurtbemiddeling is per gemeente georganiseerd. Hier vindt u uitgebreide informatie. 

Meer over dit onderwerp

Wat doen jullie na een overlastmelding?

Algemeen

U krijgt van ons direct een ontvangstbevestiging in uw e-mail. Wij onderzoeken uw melding en bellen u als we meer willen weten. Als het nodig is, kijken we op locatie of gaan we in gesprek met uw buren. Daarna nemen wij contact met u op over de uitkomst van ons onderzoek.

Meer over dit onderwerp

Ik ervaar overlast van de woning naast mij die leeg staat. Aan wie geef ik dat door?

Algemeen

U kunt ons bellen of mailen om dit door te geven. Wij kijken dan wat wij eraan kunnen doen.

Meer over dit onderwerp

Ik denk dat er in de buurt een hennepkwekerij zit. Wat moet ik doen?

Algemeen

Ruikt u henneplucht en denkt u dat er een hennepkwekerij in uw buurt zit?
Onderstaande punten kunnen wijzen op een hennepkwekerij:

  • Aanwezigheid van hennepgeur.
  • Onveilige situaties door illegale aanpassingen in de meterkast of elektriciteitsaansluiting.
  • Constant zoemend of ronkend geluid.
  • Beslagen/afgeplakte ramen of gordijnen die nooit opengaan.

Ga niet zelf op onderzoek uit als u denkt dat iemand hennep kweekt
Bel ons op telefoonnummer 0578 - 67 66 66 en de politie op telefoonnummer 0900 - 88 44 of bel Meld Misdaad Anoniem 0800-7000. De politie werkt in dit soort situaties nauw met ons samen. 

Als wij hennepkweek ontdekken, vragen wij de huurder om het huurcontract op te zeggen.
Doet hij dat niet? Dan vragen wij de rechter om de huurovereenkomst te stoppen. De rechter wijst dit verzoek altijd toe. De kosten voor de rechtszaak en de schade aan de woning zijn voor rekening van de huurder. Ook komt de huurder daarna twee jaar niet in aanmerking voor een andere huurwoning. 

Meer over dit onderwerp

Ik woon in een koopwoning. Kan ik overlast van een huurder van jullie melden?

Algemeen

Ga eerst zelf in gesprek met de overlastveroorzaker 
Op de website www.problemenmetjeburen.nl vindt u goede raad over hoe u zo’n gesprek kunt voeren.

Als u er samen niet uitkomt, kunt u de hulp inroepen van Buurtbemiddeling in uw gemeente.

Lukt ook dat niet?
Neem dan contact met ons op om uw overlastklacht te bespreken. Daarvoor doet u een melding van overlast via deze website. Afhankelijk van de situatie kijken wij of we u kunnen helpen. 

Meer over dit onderwerp

Waarom mag ik overlast niet anoniem melden?

Algemeen

Een anonieme overlastmelding willen en mogen wij niet gebruiken als bewijsmiddel. Een overlastmelding die binnenkomt, behandelen wij altijd vertrouwelijk. Aan de overlastgever geven wij nooit zonder uw toestemming door wie de melding heeft gedaan. Pas als het tot een rechtszaak komt, voeren wij de overlastmelding als bewijsmiddel aan. Wij vragen daarvoor altijd toestemming aan de melder.

Meer over dit onderwerp

Wanneer beginnen jullie een rechtszaak bij overlast?

Algemeen

Dit is afhankelijk van de situatie. Meestal is dat wanneer de overlast ernstig is en lang aanhoudt. In het uiterste geval vragen wij de rechter om de woning te mogen ontruimen. De huurder wordt dan dakloos. Een rechter wijst een ontruiming op basis van overlast daarom niet zomaar toe. Wij moeten de rechter overtuigen met bewijsmateriaal.

Meer over dit onderwerp

Ik ervaar overlast van afvalcontainers. Waar kan ik dat melden?

Algemeen

De gemeente verstrekt afvalcontainers. Bewoners moeten deze op hun eigen erf plaatsen. Alleen wanneer een container wordt geleegd, mag deze op straat worden gezet.  

Ervaart u overlast van de container van uw buren? Spreek uw buren daar dan eerst op aan. Blijf het probleem bestaan? Neem dan contact op met uw gemeente. 

Meer over dit onderwerp