Afrekening servicekosten

Betaalt u servicekosten? Dan krijgt u ieder jaar voor 1 juli een afrekening van ons. In deze afrekening verrekenen wij uw maandelijkse voorschot met de werkelijke kosten. Soms krijgt u geld terug en soms vragen wij u bij te betalen.

Veel gevraagd over Afrekening servicekosten

Ik heb de huur opgezegd. Wanneer krijg ik de afrekening servicekosten?

U krijgt geen aparte afrekening meer voor de servicekosten. Wij beschouwen die als voldaan.

Ik heb een afrekening servicekosten ontvangen. Waarom krijg ik een afrekening?

U betaalt maandelijks een voorschot voor servicekosten. In uw huurovereenkomst ziet u de servicekosten onder leveringen en diensten. Jaarlijks rekenen wij met u af op basis van de werkelijke kosten. Betaalde u te veel voorschot? Dan krijgt u geld terug. Waren de werkelijke kosten hoger dan het door u betaalde voorschot? Dan betaalt u bij. Een overzicht van de kosten en de voorschotten staat op uw afrekening.

Ik heb een klacht over het schoonmaken van mijn wooncomplex. Waar kan ik die melden?

U kunt dit aan ons doorgeven door een e-mail te sturen naar schoon@triada.nl. Vermeld daarin uw naam, uw adres en de omschrijving van de klacht.

Ik heb niet het hele jaar in mijn woning gewoond. Moet ik voor een heel jaar betalen?

Nee, de afrekenperiode ziet u op de jaarlijkse afrekening. Als de huurovereenkomst eindigt, stopt de betalingsverplichting.

Ik woon op de begane grond, waarom moet ik betalen voor de schoonmaak van het trappenhuis?

U maakt gebruik van een gemeenschappelijk ruimte in uw woongebouw. Daarom betaalt u mee aan de schoonmaakkosten.

Kan ik de uitbetaling van de servicekosten op mijn eigen bankrekening krijgen? De huur wordt door een instantie betaald.

Het geld wordt overgemaakt naar het rekeningnummer dat bij ons in het syteem staat. Dit rekeningnummer staat ook vermeld in de brief 'afrekening servicekosten'.

Kan ik het voorschotbedrag dat ik betaal voor de servicekosten aanpassen?

Nee, dat is niet mogelijk. Wij beoordelen het voorschotbedrag elk jaar bij het opmaken van de afrekening. Als dat nodig is, passen wij het voorschotbedrag aan. 

Moet ik ook voor de lift betalen als ik er geen gebruik van maak?

Huurders die op de begane grond van het gebouw wonen, betalen geen servicekosten voor de lift. Alle andere huurders wel. Het maakt niet uit of zij de lift gebruiken of niet. 

Waar kan ik zien of het voorschotbedrag wordt aangepast dat ik betaal voor de servicekosten?

Dit staat op het overzicht van de jaarlijkse huurverhoging. 

Waarom betaal ik voor tuinonderhoud in de servicekosten?

Uw wooncomplex heeft een besloten tuin, die alleen toegankelijk is voor bewoners van het complex. Daarom betalen alle bewoners mee aan het tuinonderhoud. 

Waarom moet ik bijbetalen bij de afrekening van de servicekosten en krijgt mijn buurman geld terug?

Dit kan komen doordat uw voorschotbedrag lager is dan dat van uw buurman. Hij krijgt het teveel betaalde geld terug en u moet het te weinig betaalde bedrag bijbetalen. 

Waarom rekenen jullie de servicekosten één keer per jaar af?

na afloop van het betreffende jaar kunnen wij berekenen wat de kosten precies zijn geweest. Die kosten zijn de basis voor de afrekening van uw servicekosten.

Wanneer gaat de aanpassing in van het voorschotbedrag dat ik betaal voor de servicekosten?

De aanpassing gaat ieder jaar op 1 juli in.

Wanneer ontvang ik de afrekening van de servicekosten?

U ontvangt de afrekening ieder jaar vóór 1 juli.

Wanneer vindt de uitbetaling afrekening servicekosten plaats?

De servicekosten worden per complex afgerekend. Voor de precieze datum van de uitbetaling kunt u contact opnemen met Triada op nummer 0578 - 67 66 66.