Klachtenprocedure
Klachtenprocedure
Diende u een klacht in bij Triada, maar bent u het niet eens met de afhandeling? Dan kunt u terecht bij de Klachtenadviescommissie Noord Veluwe. Voordat u deze klacht bij de Klachtenadviescommissie kunt melden, is het belangrijk dat u de volgende stappen bij Triada heeft gevolgd:
- De 1e stap is: u klacht met een medewerker van Triada bespreken. Komt u er niet uit?
- Dan is de 2e stap: een leidinggevende spreken over uw klacht.
- Komt u daarna ook niet verder? Dan is de 3e stap: een schriftelijk besluit van de directie.
Bent u het niet eens met de klachtafhandeling? Dan kunt u naar de Klachtenadviescommissie Noord Veluwe.
Wie is de Klachtenadviescommissie Noord Veluwe?
De corporaties Triada, Omnia Wonen, Woningstichting Putten, UWOON en Homepage - Woonpalet werken samen binnen de regio Noord Veluwe. Zij maken onder andere gebruik van een gezamenlijke klachtenadviescommissie. Alle huurders van deze corporaties kunnen terecht bij de klachtenadviescommissie. Huurders van Triada die buiten de Noord Veluwe wonen kunnen ook bij deze commissie terecht.
Wat doet de Klachtencommissie?
De klachtenadviescommissie is een onafhankelijke commissie van vijf leden, die klachten behandelt van huurders, ex-huurders en woningzoekenden die van mening zijn dat zij niet goed geholpen zijn door een woningcorporatie. De klachtenadviescommissie brengt onafhankelijke adviezen uit aan het bestuur van de betreffende corporatie over de ingediende klachten, om zodoende een bijdrage te leveren aan het functioneren van de deelnemende corporaties.
Wat is de procedure van Klachtenadviescommissie?
De klachtenadviescommissie neemt alleen klachten in behandeling die eerst de interne procedure bij de corporatie hebben doorlopen. Wanneer het niet is gelukt de klacht via een interne procedure op te lossen, plant de klachtenadviescommissie een hoorzitting, waarin klager en corporatie hun standpunt kunnen toelichten. Nadat alle partijen zijn gehoord brengt de klachtenadviescommissie (bestaande uit drie leden tijdens de hoorzitting) een advies uit aan de directeur-bestuurder van de betrokken corporatie.
Wilt u uw klacht aan de klachtenadviescommissie doorgeven, mail dan naar: Secretariaatklachtenadviescommissie.org
U kunt ook een brief sturen naar de Klachtenadviescommissie, t.a.v. het secretariaat, Deventerweg 5, 3843 GA, Harderwijk.