Visitatie
Een visitatie, wat is dat?
Een onafhankelijke commissie is bij Triada en bij de belanghouders van Triada “op visite” gegaan om te onderzoeken hoe Triada haar werk heeft gedaan. Eens in de 4 jaar laten wij dit onafhankelijke onderzoek uitvoeren.
We leren ervan en verbeteren onze resultaten ermee
Een visitatie is bedoeld om ons een spiegel voor te houden: over wie wij zijn, hoe we presteren en hoe we ons verhouden tot de partners met wie we samenwerken. Klopt het beeld dat we zelf hebben van onze prestaties met de verwachtingen en mening van onze belanghouders en klanten? Op basis van de visitatieresultaten kunnen wij ons beleid verder verscherpen. En heel belangrijk, we leren wat we kunnen verbeteren.
We doen het voor onze belangrijkste doelgroep
De visitatiecommissie noemt Triada een corporatie die haar kernwaarden goed in de praktijk brengt: professioneel, betekenisvol, ondernemend en samen. De commissie ziet ook dat wij de belangen van huurders en woningzoekenden centraal stellen. We vinden dat een groot compliment omdat we in alles wat we doen worden gedreven door onze belangrijkste doelgroep: huurders met een bescheiden inkomen.
De visitatiecommissie geeft Triada goede cijfers
Om tot een goede beoordeling te komen bestudeert ze een groot aantal beleids- en verantwoordingsdocumenten. De commissie voert ook gesprekken met de Huurdersraad, gemeenten, zorg- en welzijnspartijen en met bouwpartners. Binnen Triada praat de visitatiecommissie met directie en management, de Raad van de Commissarissen en met de Ondernemingsraad. De visitatie bestaat uit vier onderdelen. Achter elk onderdeel staat het aantal sterren (waarbij 5 sterren het maximaal haalbare is) dat de visitatiecommissie ons daarvoor geeft:
Maatschappelijke waarde: 4 sterren (goed)
Maatschappelijke verankering: 5 sterren (uitstekend)
Capaciteit: 4 sterren (goed)
Besturing: 4 sterren (goed)
Een compliment voor de medewerkers
"Wat een mooie uitkomst van de visitatiecommissie: 3x goed en 1x uitstekend. De visitatiecommissie schrijft over onze maatschappelijke verankering: Andere corporaties kunnen een voorbeeld nemen aan Triada's toewijding aan haar huurders en vastberadenheid om geen stilstand van de ingang gezette ontwikkeling toe te laten. Ik wil alle medewerkers bedanken voor de inzet om iedere keer onze huurders op de eerste plek te zetten. ", zegt Jolanda van Loon, directeur-bestuurder Triada.
Nieuwsgierig geworden?
Het rapport is openbaar en hier te lezen. Aan het einde van het rapport is de reactie van bestuur en Raad van Commissarissen op het rapport toegevoegd. Heeft u een andere mening of wilt u iets kwijt? Laat het ons dan weten via dit contactformulier. We horen het graag.
Onze stakeholders die een bijdrage geleverd hebben aan de totstandkoming van het visitatierapport ontvangen in september een persoonlijk bericht.