Reparatieverzoek

U kunt een reparatieverzoek doen als er iets kapot is of bij een storing aan uw woning of woongebouw. Een reparatieverzoek dient u via onze website in. Bellen (vooral bij spoed) mag natuurlijk ook via (0578) 67 66 00.

Een aantal reparaties wordt niet door ons, maar door een ander bedrijf geregeld: storing aan uw verwarming, een gebroken ruit, rioolverstopping. U belt dan rechtstreeks met deze bedrijven. Hier vindt u de contactgegevens.

Als u lid bent van het servicefonds zijn deze reparaties verzekerd. Bent u nog geen lid, dan kunt u direct lid worden. Dat kunt u het makkelijkste doen als u uw reparatie hier doorgeeft: reparatieverzoek. Anders betaalt u zelf voor de reparatie. 

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

De gevelrand van mijn woning en van de woning van de buren laat los. Wat kan ik doen?

U kunt ons vragen om dit op te lossen door een reparatieverzoek te doen op de homepagina van deze website. Ook kunt u dit doorgeven aan een medewerker van de reparatielijn, via telefoonnummer (0578) 67 66 66.

De put in het achterpad is verstopt. Aan wie kan ik dit doorgeven?

U kunt dit doorgeven aan het ontstoppingsbedrijf Riool Reinigings Service. Dit bedrijf is bereikbaar op telefoonnummer 0800 - 099 13 13.

Het externe bedrijf is nog niet geweest/heeft geen contact opgenomen. Wat kan ik doen?

U kunt ons hierover bellen op telefoonnummer (0578) 67 66 66. Wij nemen dan contact op met het bedrijf of verbinden u direct door. 

Het voegwerk of metselwerk van mijn buitenmuur is slecht. Wat kan ik doen?

U kunt ons bellen op telefoonnummer (0578) 67 66 66, voor het maken van een afspraak met de opzichter. Hij komt dan bij u kijken en bepaalt wat er moet gebeuren.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen: Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer. Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes. Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan.

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes, zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt schimmel weghalen met warm water met soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u in de bouwmarkt. Voor meer advies kunt u ons bellen op telefoonnummer (0578) 67 66 66. Wij plannen dan eventueel een afspraak met een opzichter in.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Als u zelf schade veroorzaakt aan uw woning, geef dat dan aan ons door. U kunt daarvoor een e-mail sturen naar kcp@triada.nl. De opzichter komt de situatie bekijken. Kosten voor reparatie moet u zelf betalen. 

Ik wil een reparatieverzoek indienen. Wanneer komen jullie langs?

Wanneer u een reparatieverzoek doet via onze website, kunt u vaak zelf een afspraak plannen.

Soms moeten wij u terugbellen om een afspraak te maken. Soms belt het bedrijf dat de reparatie gaat uitvoeren u. Bellen gebeurt binnen 24 uur op werkdagen. 

Hebt u een reparatieverzoek gedaan voor een algemene ruimte of voorziening in uw woongebouw? Dan plannen wij de reparatie zelf in. 

Is het onderdeel dat besteld is voor mijn reparatieverzoek al binnen?

Neem contact op met Triada op nummer (0578) 67 66 66. Wij kijken of het bestelde onderdeel binnen is en maken een afspraak voor het plaatsen ervan.

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Wanneer er storing ontstaat aan of door uw thermostaat dan is het aan u zelf om de storing te herstellen. Bewaart u de oude thermostaat zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Waarom kan dubbel glas aan de buitenzijde beslaan?

Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Hebt u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan naar telefoonnummer (0578) 67 66 66. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Wat is een reparatieverzoek en waar doe ik dat? ​

Een reparatieverzoek is een verzoek om iets dat stuk is of niet werkt door Triada te laten repareren.

Via het reparatieverzoek op onze website kunt u in de meeste gevallen zelf een afspraak inplannen. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

Op maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 16.30 uur en vrijdag van 8.00 tot 12.30  uur kunt u ons ook bellen. Het telefoonnummer is (0578) 67 66 66.