Planmatig onderhoud

Planmatig of groot onderhoud aan uw woning is regelmatig nodig. Denk aan buitenschilderwerk en het vervangen van daken of kozijnen. Planmatig onderhoud kan vooraf ingepland worden; reparatie-onderhoud moet juist zo snel mogelijk gebeuren.

Veel gevraagd over Planmatig onderhoud

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

U kunt bellen met het schildersbedrijf. U vindt de gegevens in de brief die u van ons ontving. De schilder maakt afspraken met u.

Er is groot onderhoud aan mijn woning uitgevoerd. Ik heb daarover een klacht. Wat kan ik doen?

De eerste drie maanden na de oplevering kunt u rechtstreeks contact opnemen met de aannemer. Het telefoonnummer en e-mailadres kunt u vinden in de brieven die de aannemer u heeft gestuurd.

Na deze drie maanden kunt u alle reparatieverzoeken bij ons melden via de website of via telefoonnummer (0578) 67 66 00.

Er wordt binnenkort (planmatig) onderhoud aan mijn woning gedaan. Hoe gaat dat in zijn werk?

U krijgt een brief als de aannemers de wijk in gaan om de woningen te bekijken. Dit doen zij om voor ons een prijs te maken voor het werk. Wij selecteren hierna de aannemer. Zodra bekend is wie de klus gaat doen, krijgt u opnieuw een brief. Daarin staat wat er gaat gebeuren en bij wie u terecht kunt met vragen. Van de geselecteerde aannemer krijgt u ook bericht op welke datum hij bij u aan het werk gaat.

Hoe weet ik dat de persoon die bij mij langskomt een medewerker van Triada is?

Als er onderzoek in een wijk of woning gedaan wordt, ontvangt u daarover vooraf een brief van Triada. Medewerkers kunnen zich altijd legitimeren. Vraag gerust om die legitimatie en/of een opdrachtbrief. Vertrouwt u het niet? Laat dan niemand binnen en bel ons op telefonnummer (0578) 67 66 66.

Hoe werkt het planmatig onderhoud?

Elk jaar kijken we voor welke woningen planmatig onderhoud staat gepland. Sommige werkzaamheden voeren we eenmaal in de 20 tot 30 jaar uit. Ander onderhoud doen we eens per 2 jaar. Onder planmatig onderhoud valt onder andere de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. Ook hebben we aandacht voor energiebesparing, we plaatsen vaak dubbel glas of zonnepanelen. U krijgt op tijd bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan wat we gaan doen.

Ik heb een vraag over planmatig (groot) onderhoud.

U kunt op onze website zien waar Triada werkt aan planmatig onderhoud of wat er dit jaar op de planning staat.

In welke RAL-kleur is mijn woning/schuur geschilderd?

Met behulp van een RAL-kleurenwaaier kunt u de juiste kleur bepalen. Bij verschillende (schilders)bedrijven is het mogelijk om een kleurwaaier tijdelijk mee naar huis te nemen. 

Kan ik ook een rolluik aan mijn woning krijgen?

Een rolluik moet u zelf aanschaffen en (laten) plaatsen. Vergeet niet om vooraf schriftelijk toestemming aan ons te vragen. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar kcp@triada.nl.

Medewerkers van een bedrijf hebben mijn schutting beschadigd. Waar kan ik dit melden?

U kunt dit melden bij het bedrijf dat de schade heeft veroorzaakt.

Mijn woning is geschilderd. Wanneer mag ik mijn ramen wassen?

De ramen mogen de eerste weken niet gewassen worden. De verf moet eerst drogen. Woont u in een flatgebouw, dan worden de ramen volgens het gewone schema gewassen. Woont u in een eengezinswoning? Was dan de ramen zelf. Wij komen daarvoor niet langs.

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Meestal zijn de kosten voor planmatig onderhoud voor onze rekening. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij het plaatsen van een verwarmingsketel of zonnepanelen, krijgt u een maandelijkse huurverhoging. Dit vertellen we u altijd vooraf. Zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Tegenover deze extra kosten staat bijna altijd een besparing op de energiekosten.
Laat u tijdens het planmatig onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Dan zijn deze kosten altijd voor uzelf.

Waar kan ik terecht met vragen over de renovatie van mijn woning?

U kunt uw vragen stellen aan de opzichter. In de brief die u van ons hebt ontvangen staan de gegevens van de desbetreffende persoon. 

Wanneer wordt mijn oude cv-ketel vervangen?

Wij vervangen een cv-ketel na ongeveer 20 jaar. Als de technische staat erg slecht is, vervangen wij de ketel eerder.

Hebt u problemen met uw cv-ketel? Dan kunt u contact opnemen met Energiewacht Groep via telefoonnummer (088) 200 85 55. Als uw ketel aan vervanging toe is, dan geven zij dat aan ons door. 

Wanneer wordt planmatig onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

Als u ons belt, kijken wij dit voor u na. Onderhoud dat wij nog dit jaar uitvoeren, kunnen wij aan u doorgeven. Staat het onderhoud gepland voor na dit jaar? Dan kunnen wij u de informatie alleen onder voorbehoud geven. In de planning van de komende jaren schuiven we mogelijk nog. Bijvoorbeeld om technische of financiƫle redenen.

Wat is een omgevingsvergunning?

Een omgevingsvergunning is een toestemming voor het bouwen van een bouwwerk en/of een toestemming voor bedrijfsactiviteiten die mogelijke hinder voor mens en milieu veroorzaken. In Nederland wordt die afgegeven door het college van burgemeester en wethouders, gedeputeerde staten of een minister.