Planmatig onderhoud

Planmatig of groot onderhoud aan uw woning is regelmatig nodig. Denk aan buitenschilderwerk en het vervangen van daken of kozijnen. Planmatig onderhoud kan vooraf ingepland worden; reparatie-onderhoud moet juist zo snel mogelijk gebeuren.

Veel gevraagd over Planmatig onderhoud

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

U kunt bellen met het schildersbedrijf. U vindt de gegevens in de brief die u van ons ontving. De schilder maakt afspraken met u.

Wanneer wordt mijn oude cv-ketel vervangen?

Wij vervangen een cv-ketel na ongeveer 20 jaar. Als de technische staat erg slecht is, vervangen wij de ketel eerder.

Hebt u problemen met uw cv-ketel? Dan kunt u contact opnemen met Energiewacht Groep via telefoonnummer 088 - 200 85 55. Als uw ketel aan vervanging toe is, dan geven zij dat aan ons door. 

Er is groot onderhoud aan mijn woning uitgevoerd. Ik heb daarover een klacht. Wat kan ik doen?

De eerste drie maanden na de oplevering kunt u rechtstreeks contact opnemen met de aannemer. Het telefoonnummer en e-mailadres kunt u vinden in de brieven die de aannemer u heeft gestuurd.

Na deze drie maanden kunt u alle reparatieverzoeken bij ons melden via de website of via telefoonnummer 0578 - 67 66 66.

Er wordt binnenkort (planmatig) onderhoud aan mijn woning gedaan. Hoe gaat dat in zijn werk?

U krijgt een brief als de aannemers de wijk in gaan om de woningen te bekijken. Dit doen zij om voor ons een prijs te maken voor het werk. Wij kiezen hierna de aannemer. Zodra bekend is wie de klus gaat doen, krijgt u opnieuw een brief. Daarin staat wat er gaat gebeuren en bij wie u terecht kunt met vragen. Van de aannemer krijgt u ook bericht op welke datum hij bij u aan het werk gaat.

Hoe weet ik dat de persoon die bij mij langskomt een medewerker van Triada is?

Als er onderzoek in een wijk of woning gedaan wordt, ontvangt u daarover vooraf een brief van Triada. Medewerkers kunnen zich altijd legitimeren. Vraag gerust om die legitimatie en/of een opdrachtbrief. Vertrouwt u het niet? Laat dan niemand binnen en bel ons op telefonnummer 0578 - 67 66 66.

Hoe werkt het planmatig onderhoud?

Elk jaar kijken we voor welke woningen planmatig onderhoud staat gepland. Sommige werkzaamheden voeren we eenmaal in de 20 tot 30 jaar uit. Ander onderhoud doen we eens per 2 jaar. Onder planmatig onderhoud valt onder andere schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten. Ook het vernieuwen (na afschrijving) van de badkamer, keuken of toilet. U krijgt op tijd een brief als uw woning aan de beurt is. 

Bij woningen waar dat nodig en verstandig is, doet Triada woningverbeteringen tegelijk met planmatig onderhoud. Ook energiemaatregelen vallen onder woningverbetering. Dat kan zijn isolatie in muren, dak, vloer, isolatieglas, een nieuwe verwarmingsketel en dergelijke. Omdat Triada al in 2021 alle woningen op gemiddeld label B heeft, hebben veel woningen deze woningverbeteringen al gekregen. Na 2021 komen er nieuwe energie- en klimaatdoelen voor de woningen. 

Mijn woning is geschilderd. Wanneer mag ik mijn ramen wassen?

De ramen mogen de eerste weken niet gewassen worden. De verf moet eerst drogen. Woont u in een flatgebouw, dan worden de ramen volgens het gewone schema gewassen. Woont u in een eengezinswoning? Was dan de ramen zelf. Wij komen daarvoor niet langs.

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Nee, u betaalt niet voor planmatig onderhoud.  
Laat u tijdens het planmatig onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Die betaalt u wel zelf.

Worden er ook energiemaatregelen aan de woning uitgevoerd?
Dus krijgt u bijvoorbeeld zonnepanelen, dak- of vloer-isolatie, HR++glas of een nieuwe HR-ketel? Voor deze woningverbeteringen hebben de Woonbond en Aedes uitgerekend wat uw besparing kan zijn op energiekosten. U krijgt dan een huurverhoging die lager is dan uw mogelijke besparing.  

Triada maakt gebruik van de vergoedingentabel van de Woonbond en Aedes

Wanneer wordt planmatig onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

Als u ons belt, kijken wij dit voor u na. Onderhoud dat wij nog dit jaar uitvoeren, kunnen wij aan u doorgeven. Staat het onderhoud gepland voor na dit jaar? Dan kunnen wij u de informatie alleen onder voorbehoud geven. In de planning van de komende jaren schuiven we mogelijk nog. Bijvoorbeeld om technische of financiële redenen.

Wat is een omgevingsvergunning?

Een omgevingsvergunning is een toestemming voor het bouwen van een bouwwerk en/of een toestemming voor bedrijfsactiviteiten die mogelijke hinder voor mens en milieu veroorzaken. In Nederland wordt die afgegeven door het college van burgemeester en wethouders, gedeputeerde staten of een minister.

In welke RAL-kleur is mijn woning/schuur geschilderd?

Met behulp van een RAL-kleurenwaaier kunt u de juiste kleur bepalen. Bij verschillende (schilders)bedrijven is het mogelijk om een kleurwaaier tijdelijk mee naar huis te nemen. 

Mag ik zelf rolluiken of een airco plaatsen of een muur weghalen?

Het zelf plaatsen van rolluiken of een airco en het weghalen van een muur valt onder zelf klussen.

Op deze website leest u onder 'Zelf klussen' wat er mag en welke spelregels er gelden. Ook hebben wij op een rij gezet wat de afspraken per klus zijn: Zelf klussen-wijzer.

Medewerkers van een bedrijf hebben mijn schutting beschadigd. Waar kan ik dit melden?

U kunt dit melden bij het bedrijf dat de schade heeft veroorzaakt.

Waar kan ik terecht met vragen over de renovatie van mijn woning?

U kunt uw vragen stellen aan de opzichter. In de brief die u van ons hebt ontvangen staan de gegevens van de desbetreffende persoon. 

Worden de door Triada geplaatste zonnepanelen ook schoongemaakt?

Zonnepanelen worden nog niet schoongemaakt. Wij gaan dit opnemen in ons onderhoudsplan.

Hebt u problemen met uw zonnepanelen? Neem dan contact met ons klantcontactpunt op telefoonnummer 0578 - 67 66 66 of via e-mailadres kcp@triada.nl