Onderhoud en reparatie

Triada zorgt voor het onderhoud van uw woning. 

  • We zorgen voor onderhoud zoals buitenschilderwerk en (de meeste) (spoed)reparaties.
  • Sommige reparaties vallen onder huurdersonderhoud: die moet u zelf doen. Of u wordt lid van het Servicefonds.
  • Soms is er meer nodig. Bijvoorbeeld een nieuw dak of een nieuwe gevel. Of energiemaatregelen. Zijn daarvoor plannen? We gaan dan zo vroeg mogelijk met u in gesprek. Zodat u weet wat er gaat gebeuren. 
  • Natuurlijk zijn er dingen die u zelf doet aan de woning. U zorgt bijvoorbeeld voor een kleurtje op de binnenmuren of behangt deze naar eigen smaak. Het netjes houden van uw woning en uw tuin doet u ook zelf.

Veel gevraagd over Onderhoud en reparatie

Wat kan ik doen bij inbraakschade?

Algemeen

Hebt u inbraakschade aan uw woning?
Meld dit eerst bij de politie. Daarna kunt u het aan ons doorgeven. Wij sturen dan zo snel mogelijk een vakman naar u toe. Die zorgt ervoor dat u uw woning weer kunt afsluiten. Als u binnen 2 weken het politierapport naar ons opstuurt, zijn de reparatiekosten van het slot voor onze rekening. Doet u dat niet, dan moet u de kosten zelf betalen. Is er iets gestolen? Neem dan contact op met uw inboedelverzekeraar.

Is er inbraakschade aan uw wooncomplex?
Meld dit aan ons. De opzichter komt dan langs om de situatie te bekijken.

Hoe vaak maken jullie de kanalen van het mechanische ventilatiesysteem schoon?

Algemeen

Eens per 4 jaar komen medewerkers van Energiewacht Groep bij u langs om het mechanische ventilatiesysteem te onderhouden. Eens per 8 jaar vindt een kanaalreiniging plaats. Wilt u weten wanneer uw ventilatiesysteem aan de beurt is? Neem dan contact op met Energiewacht Groep op telefoonnummer 088-2008555.

Kan ik nieuwe deuren in mijn woning krijgen?

Algemeen

Wij vervangen geen deuren die nog technisch in orde zijn. Wanneer u schade heeft aan uw deur kunt u op een reparatieverzoek indienen of ons bellen op 0578-676666. Let op, wanneer de schade door u zelf is ontstaan kunnen er kosten in rekening worden gebracht.

Hier vindt u het Reparatieverzoek.

Worden de door Triada geplaatste zonnepanelen ook schoongemaakt?

Algemeen

Zonnepanelen worden niet schoongemaakt, alleen wanneer dit echt noodzakelijk is. Ze zijn voorzien van een coating die vervuiling voor een goed deel tegengaat.  

Hebt u problemen met uw zonnepanelen?
Neem dan contact met ons klantcontactpunt op via telefoonnummer 0578 - 67 66 66 of  welkom@triada.nl.

Panelen die via De Zoncorporatie geplaatst zijn, worden op uw dak gemonitord op opbrengst. Als de opbrengst daalt en te laag wordt, ondernemen zij actie. Er komt dan automatisch onderhoud.

Met wie neem ik contact op bij schade of voor een reparatie?

Algemeen

  • Glasschade, kapotte ruit: 0800 - 022 44 10, Glascombinatie Nederland
  • Verstopping riool: 0800 - 099 13 13, Riool Reinigings Service
  • Storing aan verwarming/warm water en mechanische ventilatie: 088-2008555, Energiewacht Groep
  • Rookmelder: neem contact op met Triada op 0578 - 67 66 66
  • Alle overige zaken: ga naar Reparatieverzoek of bel bij spoed 0578 - 67 66 66, Triada

U kunt voor onderhoud of reparatie altijd rechtstreeks bellen met de genoemde bedrijven. Ook buiten openingstijden.

Triada heeft met de genoemde bedrijven een onderhoudscontract afgesloten. Schakelt u een ander bedrijf in, dan vergoeden wij dat niet.

Wie bel ik bij glasschade?

Algemeen

Heeft u last van vocht tussen uw dubbel glas, heeft u krassen op uw raam of is deze gebroken? De meeste huurders zijn verzekerd in het glasfonds. Kijk in MijnTriada of dat ook voor u geldt. U kunt contact opnemen met Glascombinatie Nederland op telefoonnummer 0800 - 022 44 10. Zij zorgen ervoor dat een glaszetter het glas vervangt. 

Hoe maak ik een afspraak voor onderhoud aan mijn mechanische ventilatiebox/verwarmingsketel?

Algemeen

U kunt daarvoor contact opnemen met Energiewacht Groep, bereikbaar op telefoonnummer 088-2008555.

Wat doe ik bij storing van gas / elektriciteit?

Algemeen

Bel 0800 - 9009 (gratis) bij storing in de gas- en/of stroomlevering, of als u een gaslucht ruikt. Het nummer is 24 uur per dag bereikbaar. De melding komt direct bij uw lokale netbeheerder binnen, die maatregelen neemt. Meer informatie vindt u op de website van energieleveranciers: https://www.energieleveranciers.nl/service/nationaal-storingsnummer

Ik heb schade door werkzaamheden van jullie. Wat kan ik doen?

Algemeen

Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van ons?
Laat het ons dan zo snel mogelijk schriftelijk weten. Stuur een  e-mail naar welkom@triada.nl waarin u ons aansprakelijk stelt. Per post naar Postbus 56, 8180 AB Heerde mag natuurlijk ook.

Leg in uw brief/e-mail uit:

  1. wat de schade is
  2. hoe deze ontstond
  3. en wat de kosten zijn voor herstel.

Na ontvangst van uw brief/e-mail nemen wij contact met u op
We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.

Of gaat het om schade aan de woning? 
Doet u dan een reparatieverzoek

Het ramen wassen van het woongebouw gebeurt niet goed. Wat kan ik doen?

Algemeen

Betaalt u servicekosten voor het ramen wassen? Dan kunt u de klacht melden door een e-mail te sturen naar schoon@triada.nl. Vermeld daarin uw naam, uw adres, uw telefoonnummer en de omschrijving van de klacht.

Betaalt u geen servicekosten en zorgen de huurders zelf voor de schoonmaak? Spreek dan uw medebewoners aan of overleg met elkaar wat er aan gedaan kan worden.

Wat moet ik doen bij brandschade?

Algemeen

Heeft u de brand zelf geblust en is de schade klein? Dan kunt u ons vragen de schade in de woning te herstellen. Bij een grote schade schakelen hulpdiensten ons in. Schade aan uw inboedel regelt u met uw  verzekeraar. Als u niet in uw woning kunt blijven wonen tijdens de herstelwerkzaamheden, dan zorgt uw inboedelverzekeriaar mogelijk voor een vervangende woning voor die periode.

Ik heb een keuken van het merk Bribus en wil een extra kastje kopen. Waar kan ik terecht?

Algemeen

U kunt op twee verschillende manieren extra keuken onderdelen aanschaffen:

  1. Daarvoor kunt u naar een dealer van Bribus keukens gaan. Op de website van Bribus vindt u een dealer bij u in de buurt
  2. U kunt daarvoor ook ons bellen op 0578 - 67 66 66. Wij vragen aannemersbedrijf Coen Hagedoorn om contact met u op te nemen. Zij kunnen helpen met het leveren en plaatsen van extra keukenonderdelen.

De kosten zijn voor uzelf. Triada is verder niet betrokken bij deze service. U dient dit zelf met de leverancier te regelen. 

Hoe lang zit er garantie op mijn keukeninbouwapparatuur?

Algemeen

Op de inbouwapparaten hebt u standaard de wettelijke garantie van 2 jaar. Dit betekent dat u binnen deze periode volledige fabrieksgarantie hebt op de apparaten. Maar ook op voorrijkosten, arbeidsloon en onderdelen. Wilt u gebruikmaken van de garantie? Neem dan contact op met Pelgrim, bereikbaar op telefoonnummer 088 - 882 18 02 of via de website www.pelgrimservice.nl

Wie is aansprakelijk bij brandschade aan het gehuurde?

Algemeen

De verhuurder is aansprakelijk als hij niet kan bewijzen dat de huurder een verwijt kan worden gemaakt voor het ontstaan van de brand.

Biedt Triada vervangende woonruimte aan wanneer mijn woning wordt hersteld na brandschade?

Algemeen

Nee, een verhuurder is dat niet wettelijk verplicht. Kunt u niet in uw woning blijven wonen tijdens de herstelwerkzaamheden? Dan zorgt uw inboedelverzekeriaar mogelijk voor een vervangende woning voor die periode. 

Wordt mijn huurprijs verminderd tijdens herstelwerkzaamheden aan mijn woning na brandschade?

Algemeen

U hebt geen recht op huurprijsvermindering als de brand is ontstaan door uw eigen toedoen.

Bent u niet schuldig aan het ontstaan van de brand? Dan kunt u recht hebben op huurprijsvermindering als de herstelwerkzaamheden uw woongenot ernstig schaden. Bij lichte schade zal dit niet snel het geval zijn. Maar is de woning door de brandschade tijdelijk onbewoonbaar? Dan bent u voor die periode niet verplicht om huur te betalen.

In sommige ruimtes van mijn woning hoor ik leefgeluiden van mijn buren. Wat is hier aan te doen?

Algemeen

Als u dit bij ons meldt, dan komt onze opzichter bij u langs om te kijken wat de oorzaak is.

Ik heb glasschade, de ruit is al opgemeten, maar wanneer wordt mijn ruit vervangen?

Algemeen

U kunt contact opnemen met de Glascombinatie Nederland: 0800-0224410

Kan een stopcontact in mijn woning worden verplaatst?

Algemeen

U mag stopcontacten laten verplaatsen. Neem daarvoor contact op met een erkend installateur. De kosten zijn voor uw eigen rekening.

Mag ik zelf werkzaamheden uitvoeren aan de gas- en /of elektrameter?

Algemeen

Werkzaamheden aan de gas- en/of elektrameter mogen alleen uitgevoerd worden door de Netwerkbeheerder.

Mijn raam is vervangen. Nu passen de gordijnen niet meer. Krijg ik een vergoeding?

Algemeen

Wanneer een raam in uw woning wordt vervangen, krijgt u geen vergoeding voor de aanschaf van nieuwe gordijnen.

Ik heb geen water in mijn gehele woning. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als u geen water in de woning heeft, kan dit verschillende oorzaken hebben. U kunt via de website Waterstoringen zien of de storing al bekend is en voortgang in de gaten houden.

Wat doe ik wanneer mijn watermeter defect is?

Algemeen

U kunt daarvoor terecht bij Vitens. Zij zijn telefonisch bereikbaar op 0800 - 03 59.

Wat doe ik wanneer de hoofdzekering in mijn woning kapot is?

Algemeen

U kunt daarvoor terecht bij Liander. Zij zijn telefonisch bereikbaar op 0800 - 90 09.

Wat doe ik bij storing aan mijn zonnepanelen?

Algemeen

U kunt de storing telefonisch bij ons melden, wij sturen de juiste partij aan om de storing te verhelpen. Wij zijn van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 16:00 uur en vrijdag van 8:00 tot 12:00 uur bereikbaar. Het telefoonnummer is 0578 - 67 66 66.

Mijn dakgoot zit verstopt, wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt hiervoor contact opnemen met de Riool Reinigings Service via telefoonnummer: 0800-0991313 . Zij verhelpen voor u de verstopping.