Onderhoud en reparatie

Triada zorgt voor het onderhoud van uw woning. 

  • We zorgen voor onderhoud zoals buitenschilderwerk en (de meeste) (spoed)reparaties.
  • Sommige reparaties vallen onder huurdersonderhoud: die moet u zelf doen. Of u wordt lid van het Servicefonds.
  • Soms is er meer nodig. Bijvoorbeeld een nieuw dak of een nieuwe gevel. Of energiemaatregelen. Zijn daarvoor plannen? We gaan dan zo vroeg mogelijk met u in gesprek. Zodat u weet wat er gaat gebeuren. 
  • Natuurlijk zijn er dingen die u zelf doet aan de woning. U zorgt bijvoorbeeld voor een kleurtje op de binnenmuren of behangt deze naar eigen smaak. Het netjes houden van uw woning en uw tuin doet u ook zelf.

Veel gevraagd over Onderhoud en reparatie

Met wie neem ik contact op bij schade of voor een reparatie?

  • Glasschade, kapotte ruit: 0800 - 022 44 10, Glascombinatie Nederland
  • Verstopping riool: 0800 - 099 13 13, Riool Reinigings Service
  • Storing aan verwarming/warm water en mechanische ventilatie: 088 - 200 85 55, Energiewacht Groep
  • Rookmelder van Fire Angel in storing: vul een garantieformulier rookmelder FireAngel  voor particulieren in, op de website van Fire Angel
  • Ander type rookmelder: Niet bellen, vervang de batterij
  • Alle overige zaken: ga naar Reparatieverzoek of bel bij spoed 0578 - 67 66 66, Triada

U kunt voor onderhoud of reparatie altijd rechtstreeks bellen met de genoemde bedrijven. Ook buiten openingstijden.

Triada heeft met de genoemde bedrijven een onderhoudscontract afgesloten. Schakelt u een ander bedrijf in, dan vergoeden wij dat niet.

Wat kan ik doen bij een gebroken ruit?

Is er een ruit gebroken en hebt u glasschade?
De meeste huurders zijn verzekerd in het Glasfonds. Kijk in MijnTriada of dat ook voor u geldt. 

U kunt contact opnemen met Glascombinatie Nederland op telefoonnummer 0800 - 022 44 10. Zij zorgen ervoor dat een glaszetter het glas vervangt. 

Hoe maak ik een afspraak voor onderhoud aan mijn mechanische ventilatiebox/verwarmingsketel?

U kunt daarvoor contact opnemen met Energiewacht Groep, bereikbaar op telefoonnummer 088 - 200 85 55.

Wat doe ik bij storing van gas / elektriciteit?

Bel 0800 - 9009 (gratis) bij storing in de gas- en/of stroomlevering, of als u een gaslucht ruikt. Het nummer is 24 uur per dag bereikbaar. De melding komt direct bij uw lokale netbeheerder binnen, die maatregelen neemt. Meer informatie vindt u op de website van energieleveranciers: https://www.energieleveranciers.nl/service/nationaal-storingsnummer

Ik heb schade door werkzaamheden van jullie. Wat kan ik doen?

Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van ons?
Laat het ons dan zo snel mogelijk schriftelijk weten. Stuur een  e-mail naar kcp@triada.nl waarin u ons aansprakelijk stelt. Per post naar Postbus 56, 8180 AB Heerde mag natuurlijk ook.

Leg in uw brief/e-mail uit:

  1. wat de schade is
  2. hoe deze ontstond
  3. en wat de kosten zijn voor herstel.

Na ontvangst van uw brief/e-mail nemen wij contact met u op
We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.

Of gaat het om schade aan de woning? 
Doet u dan een reparatieverzoek

Het ramen wassen van mijn woning/woongebouw gebeurt niet goed. Wat kan ik doen?

Betaalt u servicekosten voor het laten zemen van uw ramen? Dan kunt u uw klacht sturen naar schoon@triada.nl.

Wat moet ik doen bij brandschade?

Heeft u de brand zelf geblust en is de schade klein? Dan kunt u ons vragen de schade in de woning te herstellen. Bij een grote schade schakelen hulpdiensten ons in. Schade aan uw inboedel regelt u met uw  verzekeraar. Als u niet in uw woning kunt blijven wonen tijdens de herstelwerkzaamheden, dan zorgt uw inboedelverzekeriaar mogelijk voor een vervangende woning voor die periode.

De ruiten beslaan aan de buitenzijde, is dit normaal?

Condensvorming (beslaan) kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. Condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Ik heb een keuken van het merk Bribus en wil een extra kastje kopen. Waar kan ik terecht?

Daarvoor kunt u naar een dealer van Bribus keukens gaan. Op de website van Bribus vindt u een dealer bij u in de buurt.

Hoe lang zit er garantie op mijn keukeninbouwapparatuur?

Op de inbouwapparaten hebt u standaard de wettelijke garantie van 2 jaar. Dit betekent dat u binnen deze periode volledige fabrieksgarantie hebt op de apparaten. Maar ook op voorrijkosten, arbeidsloon en onderdelen. Wilt u gebruikmaken van de garantie? Neem dan contact op met Pelgrim, bereikbaar op telefoonnummer 0900 - 555 00 03 of via hun website www.pelgrimservice.nl

Wie is aansprakelijk bij brandschade aan het gehuurde?

De verhuurder is aansprakelijk als hij niet kan bewijzen dat de huurder een verwijt kan worden gemaakt voor het ontstaan van de brand.

Biedt Triada vervangende woonruimte aan wanneer mijn woning wordt hersteld na brandschade?

Nee, een verhuurder is dat niet wettelijk verplicht. Kunt u niet in uw woning blijven wonen tijdens de herstelwerkzaamheden? Dan zorgt uw inboedelverzekeriaar mogelijk voor een vervangende woning voor die periode. 

Wordt mijn huurprijs verminderd tijdens herstelwerkzaamheden aan mijn woning na brandschade?

U hebt geen recht op huurprijsvermindering als de brand is ontstaan door uw eigen toedoen. 

Bent u niet schuldig aan het ontstaan van de brand? Dan kunt u recht hebben op huurprijsvermindering als de herstelwerkzaamheden uw woongenot ernstig schaden. Bij lichte schade zal dit niet snel het geval zijn. Maar is de woning door de brandschade tijdelijk onbewoonbaar? Dan hebt u geen woongenot en bent u niet meer verplicht om huur te betalen. 

In sommige ruimtes van mijn woning hoor ik leefgeluiden van mijn buren. Wat is hier aan te doen?

Als u dit bij ons meldt, dan komt onze opzichter bij u langs om te kijken wat de oorzaak is.