Onderhoud en reparatie

Triada verzorgt het onderhoud van uw woning. Dat proberen wij zo goed mogelijk te doen. We verzorgen het periodiek onderhoud zoals buitenschilderwerk maar nemen ook (spoed)reparaties voor onze rekening. Soms is periodiek onderhoud niet meer voldoende. Dan is groot onderhoud de enige oplossing. Hieronder verstaan we zaken als het plaatsen van een nieuw dak of het vervangen van een gevel. Als er plannen zijn voor groot onderhoud, dan starten we een uitgebreid traject. We gaan dan zo vroeg mogelijk met u om tafel, zodat voor iedereen duidelijk is wat er gaat gebeuren. Natuurlijk zijn er dingen die u zelf verbetert aan de woning. U zorgt bijvoorbeeld voor een kleurtje op de binnenmuren of behangt deze naar eigen smaak. Het netjes houden van uw woning en uw tuin doet u ook zelf.

Veel gevraagd over Onderhoud en reparatie

De ruiten beslaan aan de buitenzijde, is dit normaal?

Condensvorming (beslaan) kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. Condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

De ruiten van mijn woning/gebouw zijn niet goed schoongemaakt. Wat kan ik doen?

Betaalt u servicekosten voor ruiten wassen? Dan kunt u uw klacht sturen naar schoon@triada.nl.

Ik heb schade door werkzaamheden van jullie. Wat kan ik doen?

Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van ons?
Laat het ons dan zo snel mogelijk schriftelijk weten. Stuur een  e-mail naar kcp@triada.nl waarin u ons aansprakelijk stelt. Per post naar Postbus 56, 8180 AB Heerde mag natuurlijk ook.

Leg in uw brief/e-mail uit:

  1. wat de schade is
  2. hoe deze ontstond
  3. en wat de kosten zijn voor herstel.

Na ontvangst van uw brief/e-mail nemen wij contact met u op
We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.

Of gaat het om schade aan de woning? 
Doet u dan een reparatieverzoek

Wat doe ik bij storing van gas of elektriciteit?

Bel het Nationaal Storingsnummer gas en stroom 0800 - 9009 (gratis) bij storing in de gas- en/of stroomlevering of als u een gaslucht ruikt. Het nummer is 24 uur per dag bereikbaar. De melding komt direct bij uw lokale netbeheerder voor gas en/of stroom binnen. Deze neemt gelijk maatregelen.
Meer informatie vindt u op de website van de energieleveranciers: https://www.energieleveranciers.nl/service/nationaal-storingsnummer

Wat kan ik doen bij een gebroken ruit?

Is er een ruit gebroken en hebt u glasschade?
De meeste huurders zijn verzekerd in het Glasfonds. Kijk in MijnTriada of dat ook voor u geldt. 

U kunt contact opnemen met Glascombinatie Nederland op telefoonnummer 0800 - 022 44 10. Zij zorgen ervoor dat een glaszetter het glas vervangt. 

Wie bel ik bij schade of voor een reparatie?

  • Glasschade, kapotte ruit: 0800 - 022 44 10, Glascombinatie Nederland
  • Verstopping riool: 0800 - 099 13 13, RRS (Rioolreinigingservice)
  • Storing aan verwarming/warm water en mechanische ventilatie: 088-200 8 555 Energiewachtgroep
  • Rookmelder van Fire Angel in storing: 0800 - 311 11 11, Fire Angel
  • Ander type rookmelder: Niet bellen, zelf batterij vervangen
  • Alle overige zaken: Ga naar Reparatieverzoek of bel bij spoed: 0578 – 67 66 66, Triada

Ook bij spoed en buiten openingstijden
U kunt voor onderhoud of reparatie altijd rechtstreeks bellen met deze bedrijven die dit onderhoud uitvoeren. 

Triada heeft met de genoemde bedrijven een onderhoudscontract afgesloten. Schakelt u een ander bedrijf in, dan vergoeden wij dat niet.