Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt.

Veel gevraagd over Huur betalen

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Wordt uw huur automatisch geïncasseerd? Vul dan het sepaformulier in en stuur het naar ons op. Dat kan via e-mail naar kcp@triada.nl of per post naar Postbus 56, 8180 AB Heerde. Hebt u via uw bank een periodieke overboeking lopen? Dan kunt u uw nieuwe rekeningnummer doorgeven via e-mail kcp@triada.nl. Vermeld: naam, adres en woonplaats en oud en nieuw IBAN-rekeningnummer.

Welk rekeningnummer van mij is bij jullie bekend?

U kunt dit zien door in te loggen op uw account op onze website. Het is ook mogelijk om uw rekeningnummer bij ons op te vragen. Bel daarvoor naar naar telefoonnummer 0578 - 67 66 66.

Het lukt mij steeds niet om de huur op tijd te betalen. Wat kan ik doen?

Neem gerust contact met ons op. We spreken dan een regeling met u af, waardoor u de huur weer op tijd kunt betalen.

Moet ik de stookkosten op dezelfde rekening overmaken als mijn huur?

Nee, de stookkosten moet u betalen op een ander bankrekeningnummer, namelijk NL08 ABNA 0254 3139 49.

Mijn loon wordt later uitbetaald. Hoe gaat het dan met de automatische huurbetaling?

Wij incasseren de huur op het gebruikelijke tijdstip. Voorziet u dat er niet genoeg geld op uw rekening staat? Neem dan contact met ons op, om samen te kijken naar een oplossing.

Ik heb de huur opgezegd. Hoeveel moet ik nog betalen ?

U moet huur betalen tot en met de dag dat u de sleutels inlevert. Betaalt u de huur door middel van automatische betaling en verhuist u halverwege de maand? Dan wordt de huur voor de hele maand nog afgeschreven. Na inlevering van de sleutels maken wij de eindafrekening op. Als u teveel huur hebt betaald, dan storten wij dit bedrag terug. 

Mijn huur kon meerdere keren achter elkaar niet van mijn rekening worden afgeschreven. Wat nu?

In zo'n geval zetten wij de automatische betaling stop. U krijgt hiervan bericht en moet elke maand zelf de huur naar ons overmaken.

Ik heb een ander bankrekeningnummer. Hoe moet ik dat aan jullie doorgeven?

Dat kan via deze website bij Automatische betaling. Houd er wel rekening mee dat de verwerking een paar dagen kan duren. Wij kunnen u ook een machtiginsformulier toesturen. 

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

U kunt deze informatie bij ons opvragen. Wij sturen u de specificatie dan per post of per e-mail toe.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, wij kunnen het te veel betaalde bedrag terugstorten. Neem hiervoor contact met ons op, dan maken we het voor u in orde.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dat niet? Bel dan met ons, om te kijken naar een oplossing.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt betalen:

  1. via automatische betaling (u machtigt ons dan tot automatische betaling),
  2. via overschrijving per bank
  3. of door te pinnen op ons kantoor.

Kan ik de huur bij Triada op kantoor betalen?

U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden waarvoor u huur betaalt?

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan. Wat kan ik doen?

Als er te weinig geld op uw rekening staat, wordt de huur niet naar ons overgemaakt. U krijgt dan een herinnering van ons. U kunt zelf de huur overmaken op ons bankrekeningnummer NL91 ABNA 0418 2830 01. Vermeld daarbij uw postcode en huisnummer. U kunt het bedrag ook pinnen bij ons op kantoor. Contant betalen is niet mogelijk.

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Het makkelijkste is om de huur te betalen via automatische betaling. Maar u kunt het huurbedrag ook zelf overmaken. Via internetbankieren kunt u bijvoorbeeld een maandelijkse opdracht instellen of de huur handmatig overmaken. Ons bankrekeningnummer is NL91 ABNA 0418 2830 01. Vermeld bij betaling uw postcode en huisnummer. Let op, stelt u zelf een maandelijkse betaalopdracht in? Vergeet dan niet om het bedrag aan te passen als uw huurprijs wijzigt.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Uw huurbetaling moet vóór de 1e van de maand bij ons binnen zijn.

Wat betekent kale huur?

De kale huur is de huurprijs zonder bijkomende servicekosten en voorschotbedragen voor energie.

Wat is een IBAN?

Een IBAN (International Bank Account Number) is een internationaal bankrekeningnummer dat bestaat uit de volgende letters en cijfers:

  • Een landcode van twee letters
  • Twee controlecijfers
  • Een bankcode
  • Een rekeningnummer

Uw IBAN staat op uw betaalpas en op rekeningoverzichten van uw bank.

Wat is het bankrekeningnummer (IBAN) van Triada voor het betalen van de huur?

U kunt de huur aan ons overmaken op rekeningnummer NL91 ABNA 0418 2830 01.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer van de automatische huurbetaling?

Dat kan via de website. Hiermee kunt u een machtiging ook stopzetten. Houd er wel rekening mee dat de verwerking een paar dagen kan duren. Wij kunnen u ook een machtiginsformulier toesturen.

Ik kan mijn huur moeilijk betalen, kan ik een ander huis krijgen?

U kunt zich via onze website inschrijven als woningzoekende en reageren op ons aanbod.