Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt.

Veel gevraagd over Huur betalen

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Wordt uw huur automatisch geïncasseerd? Vul dan het sepaformulier in en stuur het naar ons op. Dat kan via e-mail naar kcp@triada.nl of per post naar Postbus 56, 8180 AB Heerde. Hebt u via uw bank een periodieke overboeking lopen? Dan kunt u uw nieuwe rekeningnummer doorgeven via e-mail kcp@triada.nl. Vermeld: naam, adres en woonplaats en oud en nieuw IBAN-rekeningnummer.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

U kunt deze informatie bij ons opvragen. Wij sturen u de specificatie dan per post of per e-mail toe.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer van de automatische huurbetaling?

Dit kunt u doen door op de website in te loggen op uw account. U kunt het nummer daar zelf veranderen.

Het is ook mogelijk om een machtigingskaart bij ons op te vragen. Daarop kunt u uw gewijzigde rekeningnummer noteren. Als wij de ingevulde kaart hebben ontvangen, passen wij uw nummer aan. 

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, wij kunnen het te veel betaalde bedrag terugstorten. Neem hiervoor contact met ons op, dan maken we het voor u in orde.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur in plaats van voor de 1e van de maand betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Bel dan met ons om te overleggen.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt betalen via automatische incasso, via overschrijving per bank of door te pinnen op ons kantoor.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden waarvoor u huur betaalt?

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan. Wat kan ik doen?

Als er te weinig geld op uw rekening staat, wordt de huur niet naar ons overgemaakt. U krijgt dan een herinnering van ons. U kunt zelf de huur overmaken op ons bankrekeningnummer NL91 ABNA 0418 2830 01. Vermeld daarbij uw postcode en huisnummer. U kunt het bedrag ook pinnen bij ons op kantoor. Contant betalen is niet mogelijk.

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Het makkelijkste is om de huur te betalen via automatische incasso. Maar u kunt het huurbedrag ook zelf overmaken. Via internetbankieren kunt u bijvoorbeeld een maandelijkse opdracht instellen of de huur handmatig overmaken. Ons bankrekeningnummer is NL91 ABNA 0418 2830 01. Vermeld bij betaling uw postcode en huisnummer. Let op, stelt u zelf een maandelijkse betaalopdracht in? Vergeet dan niet om het bedrag aan te passen als uw huurprijs wijzigt.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Uw huurbetaling moet vóór de 1e van de maand bij ons binnen zijn.

Wat betekent kale huur?

De kale huur is de huurprijs zonder bijkomende servicekosten en voorschotbedragen voor energie.

Wat is een IBAN?

Een IBAN (International Bank Account Number) is een internationaal bankrekeningnummer dat bestaat uit de volgende letters en cijfers:

  • Een landcode van twee letters
  • Twee controlecijfers
  • Een bankcode
  • Een rekeningnummer

Uw IBAN staat op uw betaalpas en op rekeningoverzichten van uw bank.

Wat is het bankrekeningnummer (IBAN) van Triada voor het betalen van de huur?

U kunt de huur aan ons overmaken op rekeningnummer NL91 ABNA 0418 2830 01.

Welk rekeningnummer van mij is bij jullie bekend?

U kunt dit zien door in te loggen op uw account op onze website. Het is ook mogelijk om uw rekeningnummer bij ons op te vragen. Bel daarvoor naar naar telefoonnummer (0578) 67 66 66.