Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt.

Veel gevraagd over Huur betalen

Het lukt mij steeds niet om de huur op tijd te betalen. Wat kan ik doen?

Neem gerust contact met ons op. We spreken dan een regeling met u af, waardoor u de huur weer op tijd kunt betalen.

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Wordt uw huur automatisch geïncasseerd? Vul dan het sepaformulier in en stuur het naar ons op. Dat kan via e-mail naar kcp@triada.nl of per post naar Postbus 56, 8180 AB Heerde. Hebt u via uw bank een periodieke overboeking lopen? Dan kunt u uw nieuwe rekeningnummer doorgeven via e-mail kcp@triada.nl. Vermeld: naam, adres en woonplaats en oud en nieuw IBAN-rekeningnummer.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

U kunt deze informatie bij ons opvragen. Wij sturen u de specificatie dan per post of per e-mail toe.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer van de automatische huurbetaling?

Dat kan via de website. Hiermee kunt u een machtiging ook stopzetten. Houd er wel rekening mee dat de verwerking een paar dagen kan duren. Wij kunnen u ook een machtiginsformulier toesturen.

Ik heb de huur opgezegd. Hoeveel moet ik nog betalen ?

U moet huur betalen tot en met de dag dat u de sleutels inlevert. Betaalt u de huur door middel van automatische incasso en verhuist u halverwege de maand? Dan wordt de huur voor de hele maand nog afgeschreven. Na inlevering van de sleutels maken wij de eindafrekening op. Als u teveel huur hebt betaald, dan storten wij dit bedrag terug. 

Ik heb een ander bankrekeningnummer. Hoe moet ik dat aan jullie doorgeven?

Dat kan via de website. Houd er wel rekening mee dat de verwerking een paar dagen kan duren. Wij kunnen u ook een machtiginsformulier toesturen.

Ik heb hulp nodig bij het op orde brengen van mijn financiën? Kunt u mij advies geven?

Woont u in de gemeente Epe? Neem dan contact op met SWOE formulierenteam. Woont u in de gemeente Heerde? Neem dan contact op met gemeenteHeerde. Woont u in de gemeente Hattem ? Neem dan contact op met OpKoers.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, wij kunnen het te veel betaalde bedrag terugstorten. Neem hiervoor contact met ons op, dan maken we het voor u in orde.

Ik kan mijn huur moeilijk betalen, kan ik een ander huis krijgen?

U kunt zich via onze website inschrijven als woningzoekende en reageren op ons aanbod.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dat niet? Bel dan met ons, om te kijken naar een oplossing.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt betalen:

  1. via automatische incasso (u machtigt ons dan tot automatische betaling),
  2. via overschrijving per bank
  3. of door te pinnen op ons kantoor.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden waarvoor u huur betaalt?

Mijn huur kon meerdere keren achter elkaar niet van mijn rekening worden afgeschreven. Wat nu?

In zo'n geval zetten wij de automatische incasso stop. U krijgt hiervan bericht en moet elke maand zelf de huur naar ons overmaken.