Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt.

Veel gevraagd over Huur betalen

Welk rekeningnummer van mij is bij jullie bekend?

Algemeen

U kunt dit zien door in te loggen op uw account op onze website.

Het lukt mij steeds niet om de huur op tijd te betalen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem gerust contact met ons op. We spreken dan een regeling met u af, waardoor u de huur weer op tijd kunt betalen.

Moet ik de stookkosten op dezelfde rekening overmaken als mijn huur?

Algemeen

Nee, de stookkosten moet u betalen op een ander bankrekeningnummer, namelijk NL08 ABNA 0254 3139 49.

Ik heb de huur opgezegd. Hoeveel moet ik nog betalen ?

Algemeen

U moet huur betalen tot en met de dag dat u de sleutels inlevert. Betaalt u de huur door middel van automatische betaling en verhuist u halverwege de maand? Dan wordt de huur voor de hele maand nog afgeschreven. Na inlevering van de sleutels maken wij de eindafrekening op. Als u teveel huur hebt betaald, dan storten wij dit bedrag terug. 

Mijn huur kon meerdere keren achter elkaar niet van mijn rekening worden afgeschreven. Wat nu?

Algemeen

In zo'n geval zetten wij de automatische betaling stop. U krijgt hiervan bericht en moet elke maand zelf de huur naar ons overmaken.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

Algemeen

U kunt deze informatie bij ons opvragen. Wij sturen u de specificatie dan per post of per e-mail toe.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Algemeen

Ja, wij kunnen het te veel betaalde bedrag terugstorten. Neem hiervoor contact met ons op, dan maken we het voor u in orde.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

Algemeen

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dat niet? Bel dan met ons, om te kijken naar een oplossing.

Kan ik de huur contant betalen?

Algemeen

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt betalen:

  1. via automatische betaling (u machtigt ons dan tot automatische betaling),
  2. via overschrijving per bank
  3. of door te pinnen op ons kantoor.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Algemeen

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden waarvoor u huur betaalt?

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als er te weinig geld op uw rekening staat, wordt de huur niet naar ons overgemaakt. U krijgt dan een herinnering van ons. U kunt zelf de huur overmaken op ons bankrekeningnummer NL91 ABNA 0418 2830 01. Vermeld daarbij uw postcode en huisnummer. U kunt het bedrag ook pinnen bij ons op kantoor. Contant betalen is niet mogelijk.

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Algemeen

Het makkelijkste is om de huur te betalen via automatische betaling. Maar u kunt het huurbedrag ook zelf overmaken. Via internetbankieren kunt u bijvoorbeeld een maandelijkse opdracht instellen of de huur handmatig overmaken. Ons bankrekeningnummer is NL91 ABNA 0418 2830 01. Vermeld bij betaling uw postcode en huisnummer. Let op, stelt u zelf een maandelijkse betaalopdracht in? Vergeet dan niet om het bedrag aan te passen als uw huurprijs wijzigt.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

Uw huurbetaling moet vóór de 1e van de maand bij ons binnen zijn.

Wat betekent kale huur?

Algemeen

De kale huur is de huurprijs zonder bijkomende servicekosten en voorschotbedragen voor energie.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer van de automatische huurbetaling?

Algemeen

Dat kan via de website. Hiermee kunt u een machtiging ook stopzetten. Houd er wel rekening mee dat de verwerking een paar dagen kan duren. Wij kunnen u ook een machtiginsformulier toesturen.

Ik kan mijn huur moeilijk betalen, kan ik een ander huis krijgen?

Algemeen

U kunt zich via onze website inschrijven als woningzoekende en reageren op ons aanbod.

Ik maak mij zorgen over het betalen van mijn huur of rekening, wat kan ik doen?

Algemeen

Wat vervelend dat u zich zorgen maakt. Bel ons, dan denken wij graag met u mee! Wij zijn bereikbaar op 0578 - 67 66 66.

Wist u dat er veel instanties zijn die bewoners helpen met allerlei geldzorgen? Via deze link kunt u in contact komen met de juiste instantie.

Wat is jullie bankrekeningnummer?

Algemeen

U kunt de huur overmaken op ons bankrekeningnummer: NL91 ABNA 0418 2830 01